2014年8月11日月曜日

5日目|Fith day in Malaysia

こんばんは
お疲れ様です。
本日も一日疲れました。 本日は日曜日なので、授業がありません。本日の活動はまた観光でした。遠いところにあるTaman Mini Malaysiaおよびマラッカに観光して来ました。このところまでバスで2時間ぐらいかかりました。本当に疲れた日でした。
Good Evening,
Today is real tired day for me. We were having a trip to a far away places from UKM, it took us around almost 3 hours. We visited Taman Mini Malaysia and Malacca.



Taman Mini Malaysiaではマレーシア文化のことについて見ました。それは、伝統的なダンスと伝統的な住んでいた家です。 それから、昼ご飯としてチキンを食べました。
In Taman Mini Malaysia, we saw about the culture of Malaysia. There is a traditional dance and also traditional house. And we were having lunch for Curry Chicken in here.

その後で、マラッカに行ってきました。ここにマレーシアの歴史的遺物各種を見ました。少しだけマラッカのことについて説明したいと思います。昔マラッカは有名なトレーディング会場でした。このところを巡って、ポルトガルとイギリスとオランダが戦争していました。なぜかというと、この場所は東南アジアに戦略的な場所からです。インドネシアから持って来たスパイスを売れたり、様々な人、中国人やマレー人やインド人や欧州人に会ったりしたところでした。
 After That we went to Malacca. This place had deep historic. So I want to explain a little bit about Malacca. In a long time, This place in South East Asia is really strategic place for trading and was really famous at that time. This place was place to look for  a spice that was bringing up from Indonesia and people from several country to gather up. Because of that, this place became the cause of war between United Kingdom, Portugal, and Dutch. 

だが、現在マラッカは観光の名所のことになっています。ここによく中国のものや他の国のものやを見つける可能です。
But Malaysia today, this place became tourist attraction place. We can meet a lot of stuff here, specially from China, and another country as well. 

それでは、本日も一日楽しかったです。
下に撮った写真をご覧ください。
Well, i had a lot of fun today
Please take a look about the picture I took off today. 
















2 件のコメント:

  1. このコメントは投稿者によって削除されました。

    返信削除
  2. リドワン、元気そうで何よりです。帰国を楽しみにしています。

    返信削除